V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 57 kcal 1684 kcal 3.4% 6% 2954 g
Proteiny 0.3 g 76 g 0.4% 0.7% 25333 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 0.4% 56000 g
Sacharidy 16.1 g 219 g 7.4% 13% 1360 g
Sacharidy (celkem) 18.1 g ~
Dietní vlákna 0.9 g 20 g 4.5% 7.9% 2222 g
Voda 80.5 g 2273 g 3.5% 6.1% 2824 g
Ash 0.5 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 3 μg 900 μg 0.3% 0.5% 30000 g
alfa karoten 1 μg ~
beta karoten 0.039 mg 5 mg 0.8% 1.4% 12821 g
Lutein + Zeaxanthin 72 μg ~
Vitamín B1, thiamin 0.069 mg 1.5 mg 4.6% 8.1% 2174 g
Vitamín B2, riboflavin 0.07 mg 1.8 mg 3.9% 6.8% 2571 g
Vitamín B4, cholin 5.6 mg 500 mg 1.1% 1.9% 8929 g
Vitamin B5, pantotenik 0.05 mg 5 mg 1% 1.8% 10000 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.086 mg 2 mg 4.3% 7.5% 2326 g
Vitamín B9, folát 2 μg 400 μg 0.5% 0.9% 20000 g
Vitamín C, askorbová 3.2 mg 90 mg 3.6% 6.3% 2813 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.19 mg 15 mg 1.3% 2.3% 7895 g
gama tokoferol 0.07 mg ~
Vitamin K, fylochinon 14.6 μg 120 μg 12.2% 21.4% 822 g
Vitamín PP, NE 0.188 mg 20 mg 0.9% 1.6% 10638 g
Betaine 0.1 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 191 mg 2500 mg 7.6% 13.3% 1309 g
Vápník, Ca 10 mg 1000 mg 1% 1.8% 10000 g
Hořčík, Mg 7 mg 400 mg 1.8% 3.2% 5714 g
Sodík, Na 2 mg 1300 mg 0.2% 0.4% 65000 g
Síra, S 7.2 mg 1000 mg 0.7% 1.2% 13889 g
Fosfor, P 20 mg 800 mg 2.5% 4.4% 4000 g
Stopové prvky
Železo, Fe 0.36 mg 18 mg 2% 3.5% 5000 g
Mangan, Mn 0.071 mg 2 mg 3.6% 6.3% 2817 g
Měď, Cu 127 μg 1000 μg 12.7% 22.3% 787 g
Selen, Se 0.1 μg 55 μg 0.2% 0.4% 55000 g
Fluor, F 7.8 μg 4000 μg 0.2% 0.4% 51282 g
Zinek, Zn 0.07 mg 12 mg 0.6% 1.1% 17143 g
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 15.5 g ~
Glukóza (dextróza) 7.2 g ~
Sacharóza 0.2 g ~
Fruktóza 8.1 g ~
Základní aminokyseliny
Arginin * 0.13 g ~
Valine 0.022 g ~
Histidin * 0.022 g ~
Isoleucin 0.011 g ~
Leucin 0.022 g ~
Lysin 0.027 g ~
Metionin 0.009 g ~
Treonin 0.022 g ~
Tryptofan 0.011 g ~
Fenylalanin 0.019 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny
Alanin 0.022 g ~
Kyselina asparagová 0.038 g ~
Glycin 0.016 g ~
Kyselina glutamová 0.081 g ~
Prolin 0.08 g ~
serin 0.022 g ~
Tyrosin 0.01 g ~
Cystein 0.01 g ~
Mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.011 g od 0.9 do 3.7 1.2% 2.1%
Omega-6 mastné kyseliny 0.037 g od 4.7 do 16.8 0.8% 1.4%
Sterols
Fytosteroly 4 mg ~
Nasycené mastné kyseliny 0.054 g max. 18.7 г
14:0 Myrista 0.001 g ~
16:0 Palmitic 0.046 g ~
18:0 Stearic 0.006 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 0.007 g min. 16.8 г
18:1 oleic (ud) 0.007 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 0.048 g od 11.2 do 20.6 0.4% 0.7%
18:2 Linolevaya (ud) 0.037 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.011 g ~
ČTĚTE VÍCE
Kdy si můžete uříznout weigelu?

Energetická hodnota Hrozny kishmish je 57 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Symbol plodnosti a hojnosti, nepostradatelný Bakchův společník na všech obrazech renesance. Hrozny dnes milují dospělí i děti pro jejich sladkou chuť a blahodárné vlastnosti, které mají pozitivní vliv na organismus. “Komsomolskaja Pravda” chápe, zda hrozny mohou být škodlivé, jak se používají v medicíně a vaření, a také radí při výběru a skladování těchto bobulí.

Druhy hroznů

Existuje asi 8 000 odrůd hroznů. Za vznik nových odrůd vděčíme úsilí šlechtitelů.

Hrozny lze klasifikovat mnoha způsoby. Například existuje peckovina hrozny a hrozny bez semen (kishmish).

Rozděleno podle barvy bílá (Bazhena, Bílý zázrak, Talisman), černá (Zábava, Moldavsko, Podzimní černá) a červená (Helios, Kardinál, Dezert). Navíc bílé hrozny mají ve skutečnosti světle zelený odstín.

Výhody hroznů pro děti

Hrozny jsou přírodním a chutným multivitaminovým komplexem. Pravidelná konzumace bobulí v jídle naplňuje tělo dítěte velkým množstvím vitamínů, které jsou užitečné pro imunitu, zrak a nervový systém.

Poškození hroznů

– Hrozny obsahují hodně cukru, ve 100 gramech – 15 (3 čajové lžičky), – říká Irina Popova. – Poškozuje stěny cév a vředuje je. Hrozny se nedoporučují lidem s intolerancí fruktózy, mohou způsobit i nadýmání, plynatost, poruchy spánku, stolici, zvýšenou citlivost na bolest. Měli byste omezit používání hroznů při cukrovce, stejně jako pro ty, kteří kontrolují váhu a chtějí zhubnout. Vysoký glykemický index (GI) tohoto produktu zvyšuje chuť k jídlu, může vést k přejídání a příjmu kalorií. Hrozny obsahují 18 % denní hodnoty vitamínu K (více v tmavých hroznech), proto je u lidí užívajících antikoagulancia nutné omezit konzumaci hroznů na 100 gramů denně.

Hrozny se semeny byste neměli používat na divertikulární onemocnění střev a zánětlivá onemocnění trávicího systému. Dětem do pěti let se nedoporučuje podávat hrozny, protože dítě může bobule náhodně vdechnout. Je vhodné jíst tyto bobule odděleně od jiných produktů nebo je kombinovat se sladkým ovocem ráno. Hrozny by se neměly konzumovat s jinými potravinami, protože to může vést ke fermentačním procesům ve střevech a latentnímu zánětu.

ČTĚTE VÍCE
Co je to falešný lanýž?

Využití hroznů v lékařství

Irina Popova mluví o tom, jak se hrozny používají v medicíně:

– Ampeloterapie (hroznová terapie) – metoda dietoterapie, která spočívá v léčbě pacientů hroznem nebo hroznovou šťávou. Hrozny obsahují ve slupce a semenech flavonoidy, resveratrol a proanthokyanidiny, mají výrazné antioxidační vlastnosti a stabilizují buněčnou membránu. Tyto látky se používají při výrobě doplňků stravy a doporučují se užívat v kúrách podle indikací stanovených lékařem.

Extrakt z hroznů se často používá v kosmetologii a trichologii, přidává se do přípravků péče o pleť a vlasy. Olej se používá k péči o mastnou a problematickou pleť. Při streptodermii a jiných dermatologických onemocněních se doporučuje používat olej z hroznových jader. Má také dobré vlastnosti při hojení ran, lze jej použít na drobné kožní léze, popáleniny, řezné rány. Vitamin C má také příznivý vliv na pokožku, která je nezbytná pro syntézu kolagenu a elastinu, zabraňuje vzniku vrásek.

Využití hroznů při vaření

Hrozny jsou všestranným produktem, ze kterého lze připravit lahodný kompot, vynikající doplněk k masu, kvalitnímu vínu a pikantnímu dezertu.

Salát s hrozny a kuřecím masem

V takové neobvyklé kombinaci jsou hrozny vrcholem tohoto jídla.

Hrozny 1 svazek
Kuřecí filet 1 prsa
Egg 4 kus.
Tvrdý sýr 100 g
Majonéza nebo zakysaná smetana 1 obaly

Vařte kuřecí prsa a vejce. Vychladlá prsa nakrájíme nadrobno. Vejce nastrouháme na hrubém struhadle. Sýr nastrouháme na jemném struhadle. Každou bobule hroznu nakrájejte na polovinu v takovém množství, aby bylo dostačující na položení vrstvy do misky a ozdobení salátu. Po přípravě komponent budoucího salátu rozložte vrstvy.

1) Část kuřete. Vrstvu namažte majonézou nebo zakysanou smetanou.
2) Část hroznů.
3 vejce. Namažte majonézou nebo zakysanou smetanou.
4) Zbytek kuřete. Namažte majonézou nebo zakysanou smetanou.
5) Sýr. Dobře namažte majonézou nebo zakysanou smetanou.

Salát ozdobte zbylými hrozny a podávejte.

Podělte se o svůj recept

Odešlete svůj podpisový recept na jídlo e-mailem. resepty@kp.ru. Komsomolskaja Pravda zveřejní nejzajímavější a neobvyklé nápady