Na Rusi se s chlebem vždy zacházelo s úctou. Ne nadarmo si lidé složili mnoho přísloví a úsloví: „Chléb je hlavou všeho“, „Když odcházíš na den z domova, vezmi si chleba na týden.“ Naši předkové přitom věřili, že chleba nelze za žádných okolností vyhodit. Dnes vám prozradíme, proč je prošlý chléb zdravý a co z něj můžete uvařit.

Chléb v páře
Pokud je chléb zatuchlý, ale ne plesnivý, lze jej konzumovat, protože neztrácí své prospěšné vlastnosti ani vitamíny. Tento chléb je ještě zdravější než čerstvý chléb – odborníci na výživu ho předepisují lidem se žaludečními problémy.

Chléb lze snadno připravit v páře pomocí jakéhokoli kuchyňského spotřebiče s párou (pařák nebo multivarka). Nebo můžete jednoduše ohřát vodu v hrnci a nad páru postavit cedník se sušeným chlebem. Udržujte cedník nad párou po dobu 5-7 minut a ujistěte se, že chléb nepřijde do kontaktu s vodou.

Sušenky a krutony
Nejjednodušší způsob, jak spotřebovat starý chléb, je nakrájet krutony. Chleba můžete pokapat olejem, posypat solí nebo přidat jakékoli koření, které máte doma – různé, alespoň na nakládání okurek nebo korejské mrkve. Vložte je na pár minut do vychladlé trouby a sušte 15-20 minut při teplotě 120-150 stupňů. Tyto krutony jsou ideální do salátu, polévky nebo vývaru.

Nakrájený starý chléb lze použít k přípravě snídaňových krutonů. Plátky chleba opečeme na rostlinném oleji a potřeme česnekem, navrch položíme tvaroh nebo plátek klobásy. Nebo můžete chléb namáčet do směsi mléka a vajec a také osmažit na oleji. K ranní kávě přidejte na toasty marmeládu nebo jednoduše posypte cukrem.

Pečení z prošlého chleba
K večeři udělejte palačinky s jablky ze sušeného chleba. K tomu nakrájejte bílý chléb na kostičky, namočte ho do mléka, přidejte vejce, mouku a nastrouhaná jablka. Z těsta pečeme palačinky a podáváme se zakysanou smetanou nebo mlékem.

Charlotte z prošlého chleba se připravuje stejně jako běžný chléb, ale místo těsta budete potřebovat plátky chleba namočené v mléce. Koláče a kastrol se také připravují z chleba, ke kterému můžete přidat různou zeleninu, ovoce a bobule. Jako základ pizzy se používá i chléb namočený ve vodě nebo mléce.

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete zasít kostřava?

Ještě pár neobvyklých nápadů
Dobře usušený chléb lze umlít v mlýnku na kávu nebo nastrouhat. Přidejte bylinky a získáte novou polevu na řízky nebo kastrol. Tyto strouhanky použijte jako strouhanku nebo jako základ pro pečení.

Kromě toho si můžete vyrobit domácí kvas z prošlého chleba. Na internetu najdete mnoho různých receptů, nejdůležitější je striktně dodržovat proporce.

Pokud nemáte čas zpracovat starý chléb, stačí dát kůrku se zeleninou a ovocem do lednice, udrží je déle čerstvé. Do půdy pokojových rostlin můžete přidat strouhanku, aby vyživila a udržela vlhkost.

Koneckonců, z prošlého chleba může být vynikající krmivo pro ptáky.

A pro čerstvý chléb a pečivo si určitě přijďte do prodejen ANO!

Ostatní materiály

Správný způsob myšlení pro práci z domova

Současná světová situace diktuje svá vlastní pravidla a většina lidí musí zůstat doma. Každý si najde to své – můžete si přečíst knihu, naučit se cizí jazyk nebo zkusit připravit všechna jídla podle našich receptů. Pokud to ale formát umožňuje, je lepší pokračovat v práci na dálku.

Rychlá pěna a pudink k snídani

Kaše je nejlepší jídlo na snídani, dodá vám energii na dlouhou dobu, rychle a chutně. Pokud ráno nestíháte stát u sporáku, můžete použít instantní kaši – zalijte ji vařící vodou a kaše je hotová. Po týdnu vás ale tato snídaně omrzí. Co dělat? “ANO!” navrhuje používat hotové instantní ovesné vločky v jiných receptech.

  • Exkluzivní značky
  • Kontakty
  • Dárkové poukazy
  • Uložit adresy
  • Interaktivní portál
  • Zásady ochrany osobních údajů

Od dětství si většina z nás zvykla na neustálou přítomnost čerstvého pečiva na jídelním stole. Konzumovalo se a jedí se odděleně od ostatních jídel, jako základ pro chlebíčky nebo jako svačina k misce polévky. Zdá se naprosto nemožné si představit, že by tento produkt mohl být škodlivý nebo nebezpečný. A ze školních dob, z dětských knížek, si chléb pamatujeme téměř jako základ stravy od pradávna. Je to skutečné? Co je produkt zvaný „chléb“ v dnešní realitě? Je možné a nutné ho jíst, a pokud ano, kdy, jaký druh a v jakém množství? Je to kombinováno ve stravě s touhou zhubnout nebo s použitím konkrétní diety? Na tyto otázky se vám pokusíme odpovědět v tomto materiálu.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho žije molice?

Jaký chléb je dobrý na hubnutí?

Možná to není divné, ale chleba z prémiové pšeničné mouky má minimum výhod. Má zvýšenou trvanlivost a není náchylný k škůdcům, avšak během vícestupňového čištění a zpracování tento produkt téměř úplně ztratil své pozitivní vlastnosti. Navíc již neobsahuje žádné mikroelementy, které naše tělo potřebuje. Ale co je mnohem horší, je v tom nebezpečí. V první řadě se to týká velkého množství jednoduchých sacharidů, které mají neblahý vliv na vaši postavu. Za druhé, technologické vlastnosti jeho pečení vedou ke vzniku sloučenin (včetně karcinogenních), které mohou vyvolat různé nemoci, včetně rakoviny.

Pokud jste tedy zvyklí jíst chléb a nejste připraveni ho momentálně vyřadit ze svého jídelníčku, měli byste volit ty druhy, které jsou vyrobeny z celozrnné celozrnné mouky. Navíc byste se neměli nechat unést pojídáním bochníků a baget jen tak, jako svačinu. Může být základem pro lehký sendvič nebo doplněk k zeleninovému salátu. Další dobrou možností je použít krutony jako přídavek k prvním chodům.

Chutným a zdravým chlebem na hubnutí je tzv. „černý“ chléb, jehož základem je ječná nebo žitná mouka. Tento produkt je bohatý na vitamíny a aminokyseliny a také si zachovává mnoho pro tělo důležitých mikroelementů. Zároveň splňuje dva hlavní požadavky – neškodí zdraví a zároveň zabraňuje přibírání na váze. Zároveň musíme pamatovat na to, že umírněnost je nutná ve všem. Při znalosti obsahu kalorií na 100 gramů produktu je snadné určit maximální denní příjem a přísně jej dodržovat. Tento bod by měli vzít v úvahu zejména lidé, kteří preferují „Borodinský“ chléb – má poněkud vyšší obsah kalorií. Chléb s otrubami se však může pochlubit nejnižší úrovní tohoto ukazatele, zatímco poskytuje rychlé nasycení a urychluje metabolismus.

Dobrý žitný chléb pomáhá zlepšit fungování gastrointestinálního traktu (jak z hlediska normalizace jeho práce, tak z hlediska čištění), což je přijatelné pro zařazení do jídelníčku lidí trpících cukrovkou.

Jak nahradit pečivo při hubnutí?

Pokud jste připraveni na radikální změny ve svých návycích a snažíte se co nejdříve přejít na zdravou stravu, připravte se na to, že ve svém jídelníčku upustíte od chleba. Dá se postupně vyměnit. V počáteční fázi snižte velikost porcí a používejte produkt pouze jako přísadu do sendvičů (s libovým kuřecím masem nebo rybou).

ČTĚTE VÍCE
Jak zasadit coleus na zahradě?

Ujistěte se, že kousky jsou tenké. Postupně přejděte na obiloviny a luštěniny a na tousty použijte pečivo. S tím druhým však opatrně: pozor na způsob jejich přípravy (nevhodné jsou pečené), stejně jako na složení – nic cizího se v něm nesmí. V první řadě se to týká kvasnic. Nezapomínejte ani na tento druh pekařských výrobků, jako je listový pita chléb – připravený na základě klasické receptury, skládá se pouze ze tří složek – mouky bez droždí, vody a soli. Zároveň, vzhledem k tomu, že se v tomto případě používá pšeničná mouka, neměli byste se s ní příliš unést. Ale výhody lavash ve srovnání s tradičním bochníkem jsou nepopiratelné a zřejmé.

Připravte se na vyloučení sendvičů z každodenních snídaní a svačin (alespoň v jejich obvyklé podobě). Zařaďte do svého jídelníčku kysané mléčné výrobky (nízkotučný tvaroh, přírodní jogurty bez přísad), různé cereálie (klasické ovesné vločky včetně mléka), zpestřete ovocem a lesními plody.

Ať už po přečtení tohoto článku dospějete k jakémukoli rozhodnutí, dovolte nám na závěr říci: ani nejpřísnější dieta nepřinese žádné výsledky, navíc povede ke stresu a nervovým zhroucení a celkovému zhoršení pohody. a zdraví v případě, že vy sami nejste naladěni na pozitivní změny v životě. Kromě toho nesmíme zapomínat, že bodem přechodu na správnou výživu je její sladění a rovnováha. Jídelníček nestačí upravit, je potřeba zajistit jeho konzistenci a nedělat si ústupky. I s omezeným volným časem je docela možné přejít na PP – například si objednat vyvážené jídlo dovezené až domů – ušetříte čas a pomůžete jíst v souladu s doporučeními výživových specialistů.