Trpíte často nespavostí? A vy vlastně nevíte proč – jste unavení, je docela pozdě, jste klidní a cítíte se dobře, ale stále nemůžete spát. Nespavost může být způsobena jídlem, které jíte.

Trpíte často nespavostí? A vy vlastně nevíte proč – Jste unavení, už je docela pozdě, jste v klidu a cítíte se dobře, ale stále nemůžete spát?

Nespavost může být způsobena jídlem, které jíte – je známo, že některé druhy jídla brání dobrému spánku a poskytují vám tak noc plnou zmítání. Chcete-li to zastavit, přečtěte si co druhy potravin, kterým je třeba se vyhnout napříště.

Мороженое

Zmrzlina je na první pohled potravinou, která vytváří pohodu, uklidňuje a dělá radost. Spánek ale ovlivňuje úplně jinak. Zmrzlina obsahuje spoustu tuku, které vaše tělo večer nestihne zpracovat, a hojnost cukru ve zmrzlině vám dodá příliš mnoho energie na usínání.

„Díky“ této sladké a ledové večerní slabosti nejenže dlouho neusnete, ale také přiberete kila navíc. Tak vzdát se zmrzliny večer.

Celer

Jste překvapeni, že na tomto seznamu vidíte celer? Ano, celer je bohatý na zdravé a výživné prvky, které potřebujeme po celý den. Ale večer je lepší zvolit jiné druhy zeleniny.

Celer je přírodní diuretikum, což znamená, že budete mnohem častěji navštěvovat toaletu.

Přirozeně to znamená, že se budete v noci často probouzet, a to rozhodně nebude prospívat klidnému a hlubokému spánku. Zeleninu si dopřejte večer, ale snažte se vyhnout celeru.

Těstoviny

Těstoviny se na první pohled zdají jako ideální jídlo před spaním: nevyžadují žádné speciální znalosti ani praxi, jsou hotové během chvilky a v lednici je lze připravit téměř z čehokoli.

Pokud se dostanete domů pozdě v noci a celý den jste nic nejedli, těstoviny jsou ideální volbou, že?

Ale to není pravda; těstoviny mají vysoký glykemický index, který mění hladinu cukru v krvia kolísající hladina cukru vede k velmi neklidnému spánku; Navíc obrovské množství sacharidů obsažených v těstovinách se změní na tuk. Většina omáček, které k těstovinám rádi přidáváme, vám nakonec kila navíc jen přidá.

ČTĚTE VÍCE
Jak odstranit kal ze studny?

pizza

To, že pizza není nejlepší jídlo před spaním, je celkem pochopitelné, ne? Večer, když se chystáš jít spát, vaše tělo chce odpočívat. Konzumací pizzy před spaním ochuzujete své tělo nejen o pořádný odpočinek, ale také ho nutíte intenzivně pracovat.

Pizza obsahuje těžká, tučná jídla, která dají vašemu trávicímu systému hodně práce, a to pravděpodobně způsobí, že váš spánek bude přerušovaný a neklidný. Pokud se pizzy opravdu nemůžete vzdát, snězte jen jeden plátek nebo si do ní přidejte zdravé suroviny.

Cukroví

Máte rádi sladké svačiny před spaním? Máte často noční můry? Možná tomu nebudete věřit, ale je to tak: vědci dokázali, že mezi prvním a druhým existuje silné spojení!

70 % lidí, kteří si rádi před spaním dají trochu sladkého, má více nočních můr než ti, kteří sladké před spaním nejedí. Pro lepší spánek (a lepší postavu) byste se měli před spaním vzdát sladkostí.

Obiloviny

Můžete sníst misku kaše před spaním, protože si myslíte, že je to vždy zdravé? Ano, je to užitečné, ale pouze pokud snídáte, večer může kaše způsobit nepohodlí ve spánku. Samozřejmě, vše záleží na druhu obilí: Celozrnná zrna bez přidaného cukru jsou skvělé jídlo, zatímco zpracovaná zrna s velkým množstvím cukru a sacharidů jsou špatné pro hladinu cukru v krvi.

Nespěchejte, abyste se obilí jednou provždy vzdali – jen pečlivě vybírejte cereálie nejen k snídani, ale i k večeři.

česnek

Česnek je jednou z nejzdravějších a nejvýživnějších potravin na světě, ale před spaním byste se mu měli vyhýbat. Nejen proto, že budete mít potíže okouzlit partnera nepříjemným zápachem, ale také proto, že to neprospívá dobrému spánku. Česnek může způsobit pálení žáhy u lidí s citlivým žaludkem. Nechtěli byste strávit bezesnou noc zmítáním se a zažíváním palčivé bolesti, že?

A navíc může lidem s citlivým žaludkem způsobit žaludeční potíže. Asi jsi neměl dlouhý špatný spánek plný házení, otáčení a palčivé bolesti, že?

Tmavá čokoláda

Další výživnou potravinou, která může být přes den velmi zdravá, ale v noci škodí, je čokoláda. Tento skrytý zdroj kofeinu, který je obsažen v téměř každém druhu čokolády – některá má více, jiná méně.

ČTĚTE VÍCE
Jak se jmenuje síťový balíček?

Čokoláda navíc obsahuje mnoho dalších stimulantů, které udržují tělo v bdělém stavu. Pokud se neobejdete bez sladké svačiny, snězte kousek bílé čokolády.

Alkohol

Myslíte si, že sklenka vína nebo piva vás uspí?

Alkohol vám možná pomůže usnout mnohem rychleji, ale váš spánek bude tak nekvalitní, že se stále budete probouzet unavení. Alkoholu byste se měli vyhýbat ve večerních hodinách – na sklence piva nebo vína samozřejmě není nic špatného, ​​ale velké množství alkoholu se rozhodně nedoporučuje.

maso

Maso je jednou ze živin, kterou byste měli do svého jídelníčku zařazovat pravidelně – rozhodně však ne ve večerních hodinách. Díky vysokému obsahu bílkovin a tuků je červené maso hodně práce pro váš trávicí systém, což může způsobit, že budete špatně spát.

Užijte si červené maso na oběd a Zkuste si k večeři dát bílé maso.

Česnek je jedním z nejrozšířenějších potravinářských dochucovadel. Ale odnepaměti se používá v mnoha jiných případech, například jako útěk před hmyzem. Nebo jako prostředek, jak se zbavit upírů. Upíři naštěstí (nebo bohužel) neexistují, ale z česneku můžete získat spoustu úžasných výhod.

Zdravotní přínosy česneku nebyly přehnané.

Je známo, že česnek pomáhá spát. Za tímto účelem se umístí pod polštář. Zlepšují však nejen spánek, ale také stav všech orgánů a systémů, protože česnek je fenomenálně užitečný! Zde je jen několik průběžných faktů:

  1. Česnek se skládá z komplexních sacharidů, zdravých bílkovin a důležitých minerálů – vitamínů skupiny B, sodíku, draslíku a hořčíku.
  2. Za štiplavý zápach je zodpovědná látka allicin, sloučenina síry, právě díky této látce je česnek tak užitečný při léčbě infekcí a umožňuje mu zabíjet některé viry spolehlivěji než antibiotika.
  3. Česnek obsahuje antioxidanty a sloučeniny, které bojují proti zánětům v těle.
  4. Systematická konzumace česneku léčí srdce a cévní systém, zlepšuje průtok krve. Česnek dokáže snížit špatný cholesterol a normalizovat krevní tlak.
  5. Pomáhá také při poruchách metabolismu.
  6. Česnek chrání před předčasným stárnutím a bojuje proti vzniku vrásek.
  7. Česnek je poměrně kalorický: 100 kalorií na 100 gramů, což není kritické, protože ho nikdo nebude jíst ve velkém množství kvůli jeho silné chuti a intenzivní vůni.
ČTĚTE VÍCE
Kolik můžete jíst kiwi?

Česnek jako lék na nespavost

Proč si dát česnek pod polštář?

Ve skutečnosti je to starý tradiční lék na nespavost. Vůně sirné sloučeniny má uklidňující účinek, který vám pomůže zdravě spát po celou noc. Zdá se neuvěřitelné, že tak intenzivní „duch“ může být uklidňující, ale je to tak. Všichni jsme tak trochu upíři.

Pronikavá vůně česneku čistí ucpané nosní cesty a zlepšuje dýchání. Každý, kdo zkusil spát s rýmou, ví, že je to téměř nemožné. Pokud si navíc dáte česnek pod polštář, můžete onemocnět méně často: allicin zabraňuje pronikání infekčních mikrobů do těla.

Hořčík snižuje dynamiku neuronů v mozku a centrální nervové soustavě, což stimuluje relaxaci a zmírňuje stres. Draslík zlepšuje kvalitu spánku, dělá ho hlubším a klidnějším. Pokud je těchto látek ve vaší každodenní stravě dostatek, česnek možná nebudete potřebovat, ale při nedostatku se česnek stane rychlou a spolehlivou pomůckou.

Jak používat. Hřebíček rozmačkejte na kaši a zabalte do tří vrstev gázy.

Česnekový nápoj proti nespavosti

Dalším tradičním lékem s česnekem pro dobrý spánek je teplý nápoj z mléka, hřebíčku, česneku a medu. Jeden drcený hřebíček s hřebíčkem povařte 3 minuty v hrnku mléka. Směs necháme vychladnout, vyjmeme hřebíček a přidáme trochu medu. 30 minut před spaním vypijte domácí lék na nespavost. Následující ráno vyhodnoťte účinek.

Česnekové přísady bez chuti a zápachu

Pokud vás však pouhá zmínka o této směsi cukne, vyzkoušejte česnekové doplňky – bez vůně a chuti. Nejsou tak dobré jako čerstvá kořenová zelenina, ale jako mírný lék na nespavost se docela hodí.

Upozornění

  • Česnek ve velkém množství může bránit vstřebávání některých léků. Vzhledem k tomu, že doplňky mají různý obsah česneku, je nejlepší zkontrolovat dávkování u svého lékaře.
  • Pokud máte v domě domácí mazlíčky, musíte si uvědomit, že česnek je pro ně jed. Malé množství utržené z talíře nevadí, ale pár stroužků může způsobit vážné poškození zdraví.

Výstup. Česnek je levný a účinný lék na nespavost. Tradiční medicína radí dát si čerstvý hřebíček pod polštář, pokud máte problémy se spánkem, ale zejména v období nachlazení a hromadných infekcí.

ČTĚTE VÍCE
Proč se rajčata roubují?