V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 41 kcal 1684 kcal 2.4% 5.9% 4107 g
Proteiny 1.4 g 76 g 1.8% 4.4% 5429 g
Tuky 0.2 g 56 g 0.4% 1% 28000 g
Sacharidy 8.2 g 219 g 3.7% 9% 2671 g
Sacharidy (celkem) 11.2 g ~
Dietní vlákna 3 g 20 g 15% 36.6% 667 g
Voda 86 g 2273 g 3.8% 9.3% 2643 g
Organické kyseliny 0.2 g ~
Ash 1 g ~
Vitamíny
beta karoten 0.001 mg 5 mg 500000 g
Vitamín B1, thiamin 0.05 mg 1.5 mg 3.3% 8% 3000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.02 mg 1.8 mg 1.1% 2.7% 9000 g
Vitamín B4, cholin 6.1 mg 500 mg 1.2% 2.9% 8197 g
Vitamin B5, pantotenik 0.1 mg 5 mg 2% 4.9% 5000 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.12 mg 2 mg 6% 14.6% 1667 g
Vitamín B9, folát 9 μg 400 μg 2.3% 5.6% 4444 g
Vitamín C, askorbová 10 mg 90 mg 11.1% 27.1% 900 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.2 mg 15 mg 1.3% 3.2% 7500 g
Vitamín H, biotin 0.9 μg 50 μg 1.8% 4.4% 5556 g
Vitamin K, fylochinon 0.4 μg 120 μg 0.3% 0.7% 30000 g
Vitamín PP, NE 0.5 mg 20 mg 2.5% 6.1% 4000 g
Niacin 0.2 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 175 mg 2500 mg 7% 17.1% 1429 g
Vápník, Ca 31 mg 1000 mg 3.1% 7.6% 3226 g
Křemík, Si 5 mg 30 mg 16.7% 40.7% 600 g
Hořčík, Mg 14 mg 400 mg 3.5% 8.5% 2857 g
Sodík, Na 4 mg 1300 mg 0.3% 0.7% 32500 g
Síra, S 65 mg 1000 mg 6.5% 15.9% 1538 g
Fosfor, P 58 mg 800 mg 7.3% 17.8% 1379 g
Chlor, Cl 25 mg 2300 mg 1.1% 2.7% 9200 g
Stopové prvky
Hliník, Al 400 μg ~
Bor, B 200 μg ~
Železo, Fe 0.8 mg 18 mg 4.4% 10.7% 2250 g
Jód, I 3 μg 150 μg 2% 4.9% 5000 g
kobalt, spol 5 μg 10 μg 50% 122% 200 g
Mangan, Mn 0.23 mg 2 mg 11.5% 28% 870 g
Měď, Cu 85 μg 1000 μg 8.5% 20.7% 1176 g
Nikl, Ni 3 μg ~
Rubidium, Rb 476 μg ~
Selen, Se 0.5 μg 55 μg 0.9% 2.2% 11000 g
Fluor, F 31 μg 4000 μg 0.8% 2% 12903 g
Chrome, Cr 2 μg 50 μg 4% 9.8% 2500 g
Zinek, Zn 0.85 mg 12 mg 7.1% 17.3% 1412 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.1 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 8.1 g ~
Glukóza (dextróza) 1.3 g ~
Sacharóza 6.5 g ~
Fruktóza 1.2 g ~
Základní aminokyseliny 0.286 g ~
Arginin * 0.16 g ~
Valine 0.025 g ~
Histidin * 0.014 g ~
Isoleucin 0.04 g ~
Leucin 0.05 g ~
Lysin 0.06 g ~
Metionin 0.01 g ~
Methionin + Cystein 0.02 g ~
Treonin 0.04 g ~
Tryptofan 0.02 g ~
Fenylalanin 0.041 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.07 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.663 g ~
Alanin 0.058 g ~
Kyselina asparagová 0.07 g ~
Glycin 0.041 g ~
Kyselina glutamová 0.22 g ~
Prolin 0.03 g ~
serin 0.027 g ~
Tyrosin 0.03 g ~
Cystein 0.013 g ~
Mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.004 g od 0.9 do 3.7 0.4% 1%
Omega-6 mastné kyseliny 0.013 g od 4.7 do 16.8 0.3% 0.7%
Nasycené mastné kyseliny 0.042 g max. 18.7 г
ČTĚTE VÍCE
Jak hospodárně zapálit kamna?

Energetická hodnota Cibule je 41 kcal.

  • Kus = 75 g (30.8 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Nutriční hodnota na 100 gramů
Velikost porce (-> -> -> -> ->
Vitamíny a minerály

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

PODÍL BZHU V KALORIÍCH

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Spočítejte si své standardy

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zkuste si vyplnit svůj jídelní deník hned teď bez registrace.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Termín pro dosažení cíle

Cibule bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 11,1%, křemík – 16,7%, kobalt – 50%, mangan – 11,5%

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
ČTĚTE VÍCE
Jak virus způsobuje onemocnění?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah kalorií a chemické složení ostatních produktů

  • Cibule, sušená
  • Nakládaná mrkev
  • Sušená mrkev
  • nakládaná okurka
  • Patisson

RECEPTY S VÝROBKEM Cibule

  • Azu
  • Rozmanité
  • Rozmanitý asijský styl
  • Různé zelí a zelenina
  • Lilek na ukrajinský způsob
  • Lilek s majonézou
  • Nakrájené jehněčí pečené v omeletě (čuvašské národní jídlo)
  • Jehněčí s rýží a rozinkami (židovské národní jídlo)
  • Belyashi (kazašské národní jídlo)
  • Bereki (výrobek z mouky s masem – Kalmycké národní jídlo)
  • Hovězí stroganoff
  • Bitochki a la selyanski (ukrajinské národní jídlo)
  • Nakrájené hovězí steaky
  • Dehkan palačinky
  • Luštěniny s uzeným hrudí nebo hřbetem
  • bozbash
  • Boršč
  • Kubánský boršč s cuketou
  • Moskevský boršč
  • Vegetariánský boršč
  • Boršč se zelím a bramborami
  • Boršč se sušenými švestkami a houbami
  • sibiřský boršč
  • Ukrajinský boršč
  • Hlavní
  • Složení produktu
  • Složení zeleniny a bylinek
  • Chemické složení “cibule”

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky požadované v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným teplem. Mnoho vitamínů je nestabilních a během vaření nebo zpracování potravin se „ztrácejí“.

Denní kalkulačka živin

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka kalorií, vitamínů a minerálů
Počítá bílkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny a minerály ve vašem denním menu.

Kalkulačka-analyzátor receptů
Vypočítejte obsah kalorií a chemické složení pokrmu nebo receptu

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá vypěstovat cizrnu?

Přední produkty
Kompletní průvodce nejzdravějšími potravinami s nejvyšším obsahem vitamínů a minerálů

Doporučení pro hubnutí

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Kalkulačka kalorií
Vypočítá výdej energie pro různé druhy fyzického cvičení

Index tělesné hmotnosti

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Produktová kalkulačka a analyzátor

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Cibule je bylinná trvalka čeledi Cibule, jedna z nejběžnějších zeleninových plodin. Země Středomoří, Čína a Írán používaly cibuli jako jídlo dávno před naším letopočtem, v Rusku se cibule začala šířit v XII století z římské říše.

Cibule má v závislosti na odrůdě kulatou, mírně protáhlou nebo zploštělou šupinatou cibulku, bílé, fialové nebo zlaté barvy, horní skořápka je suchá a křehká, uvnitř jsou masité, šťavnaté šupiny bílé nebo mírně narůžovělé barvy. Cibule má ostrou chuť a poměrně štiplavou vůni.

Kalorický obsah cibule

Obsah kalorií cibule je 47 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a užitečné vlastnosti cibule

Cibule obsahuje velké množství vitamínu C, antioxidantu, který je nezbytný pro prevenci výskytu nachlazení, posílení imunity a boj proti virům. V cibuli byla nalezena zvláštní látka – flavonoid quercetin, který podporuje odbourávání tuků a zpomaluje růst rakovinných buněk. Cibule obsahují fytoncidy, známé svým baktericidním účinkem, cukry, organické kyseliny a minerální látky. Cibule vděčí za svou štiplavou chuť a specifickou vůni éterickému oleji.

Příznivé vlastnosti cibule se plně projeví při konzumaci syrové cibule, při jakémkoli tepelném zpracování se množství užitečných látek snižuje. Cibule působí močopudně, podporuje uvolňování trávicích šťáv, patří mezi přírodní prostředky proti helmintům.

Cibule se aktivně používá ve farmakologii pro výrobu léků a doplňků stravy, v kosmetologii, v lidovém léčitelství. Cibulová maska ​​stimuluje růst vlasů, podporuje jejich hojení.

Škody cibule

Čerstvá cibule se nedoporučuje při hypertenzi, urolitiáze, gastritidě a vředech, chronickém pálení žáhy a onemocnění jater. Vzácně se objevují alergické reakce na cibuli. Cibule, která prošla jakoukoli tepelnou úpravou, zpravidla nedráždí sliznice a je prakticky neškodná.

ČTĚTE VÍCE
Je možné chovat vrbu doma?

Cibule na hubnutí

Vzhledem ke svému nízkému obsahu kalorií a přítomnosti živin je cibule součástí několika diet, například diety s cibulovou polévkou. Pokud neexistují žádné lékařské kontraindikace pro použití cibule, můžete si zařídit půst nebo monodietu Cibulová polévka.

Odrůdy cibule

Cibule cibule pěstuje mnoho letních obyvatel a majitelů pozemků pro domácnost, rostlinu lze zasadit semeny, které se tvoří po odkvětu nebo sevkom. Mezi různými odrůdami cibule si každý může vybrat několik pro konkrétní účely – pro skladování, přípravu salátů, pikantní nebo sladké. Nejběžnější odrůdy jsou Aleko, Arzamas, Golden, Danilovsky, Timiryazevsky, Belozersky, Sturon, Kaba, Rostov, Spanish, Stuttgarten Risen.

Výběr a skladování cibule

Při výběru cibule je třeba věnovat pozornost suchosti a celistvosti horní slupky, nepřítomnosti tmavých skvrn, důlků a kořenů. Žárovky by měly být skladovány na chladném, tmavém, dobře větraném místě a pravidelně kontrolovány, zda jsou měkké. Dobrá suchá cibule si může zachovat své blahodárné vlastnosti od podzimu do jara.

Cibule ve vaření

Cibule je pravděpodobně jednou z nejčastějších druhů zeleniny, používá se po celém světě. Cibule se používá syrová, lze ji smažit, vařit, dusit, péct, marinovat, používat jako náplň do koláčů a palačinek, přidávat přímo do těsta. Cibule se přidává do salátů, různých přesnídávek, polévek, dušených pokrmů, hlavních jídel ze zeleniny, masa, drůbeže a ryb, příloh, kombinuje se s houbami a droby, je kořeněným doplňkem nebo nedílnou součástí mnoha pokrmů (kalorizátor). Z cibule se nepřipravují snad jen ovocné nápoje a kompoty, ale želé a marmeláda se získávají s vynikající chutí.

Chcete-li se o cibuli a jejích zdravotních přínosech dozvědět více, podívejte se na video televizního pořadu Žít zdravě