Už jste někdy měli ten pocit, když cítíte nesnesitelnou chuť na semínka? A konkrétně ty dýňové, smažené slunečnicové nebo slané? Ve skutečnosti to může být záludný rozmar. Možná vám vaše tělo říká, co v tuto chvíli potřebuje.

Dýňová a slunečnicová semínka obsahují spoustu užitečných látek. Tak co přesně ti chybí? Pojďme na to společně přijít.

Proč chceš slunečnicová semínka?

Slunečnicová semínka obsahují vitamín E, flavonoidy a další rostlinné sloučeniny, o kterých je známo, že snižují zánět. To znamená, že možná toužíte po semenech kvůli exacerbaci chronického onemocnění nebo lehkému nachlazení.

Semena jsou také bohatá na „zdravé“ tuky, včetně polynenasycených a mononenasycených. Stabilizují krevní tlak a pomáhají odstraňovat z těla špatný cholesterol. Možná je vaše touha jíst semena způsobena vysokým nebo nízkým krevním tlakem nebo nadbytkem cholesterolu v těle.

Slunečnicová semínka jsou zdrojem mnoha vitamínů a minerálů, které mohou podpořit imunitní systém a zvýšit schopnost bojovat s viry. Patří mezi ně jak zinek, tak selen obsažený v semenech. Pokud tedy chcete semínka na podzim nebo v zimě, nejspíš vaše imunita potřebuje trochu podpořit.

Další živiny, jako jsou vitamíny B, pomáhají zvýšit energii. Vitamin B1 přítomný ve slunečnicových semenech vám může pomoci zůstat aktivní po celý den. Možná jen potřebujete další zdroj energie, abyste úspěšně zvládli každodenní činnosti.

Kromě toho slunečnicová semena obsahují další užitečné mikroelementy:

  • Vitamin E
  • Vitamin B6
  • Železo
  • Měď
  • Mangan
  • Draslík

Proč chceš dýňová semínka?

Dýňová semínka jsou výborným zdrojem vlákniny. Pokud je chcete, váš trávicí systém může postrádat tento konkrétní prvek.

Dýňová semínka jsou také bohatá na zinek, minerál, který pomáhá udržovat zdravé vlasy, kůži a nehty. Možná vaše tělo vyžaduje dodatečné doplnění jedné nebo více těchto mikroživin.

Dýňová semínka jsou navíc jedním z nejlepších přírodních zdrojů hořčíku. Nedostatek tohoto prvku může být signálem pro:

  • metabolické obtíže
  • narušení nervového systému,
  • celkový stres těla.

Železo obsažené v dýňových semínkách je základní živinou, která přispívá k normální tvorbě červených krvinek a hemoglobinu. Pokud se často cítíte unavení a toužíte po dýňových semínkách, pravděpodobně vašemu tělu chybí železo.

ČTĚTE VÍCE
Je možné kůrovce odstranit?

Pokud dodržujete veganskou nebo vegetariánskou stravu, vaše touha jíst dýňová semínka může být způsobena nedostatkem bílkovin. I ta nejmenší porce dýňových semínek obsažená ve vaší každodenní stravě vám pomůže tuto potřebu splnit.

Proč chcete smažená a solená semínka?

Jsme zvyklí jíst slunečnicová semínka smažená a solená. Není tedy překvapením, že je chcete jíst tímto způsobem. Nemusíte se bát, že by dýňová a slunečnicová semínka při zahřívání ztratila své blahodárné vlastnosti.

Abyste ze semínek získali to, co vaše tělo potřebuje, je důležité vybrat si kvalitní produkt. Semena „Djinn“ jsou pražená speciálním způsobem, který pečuje o vaše zdraví. Nezáleží na tom, jaký typ produktu si koupíte, s mořskou solí nebo bez, můžete si být jisti, že v semenech zůstanou zachovány všechny prospěšné látky.

Loupaná slunečnicová a dýňová semínka

Jak zařadit dýňová a slunečnicová semínka do svého jídelníčku?

Pokud máte chuť na semena, můžete je jíst jako svačinu samotná nebo je přidat do různých jídel. Zde je několik způsobů, jak je zařadit do svého jídelníčku:

  • Přidejte do salátů
  • Připravte kozinaki
  • Vyrobte fitness tyče
  • Smíchejte s ovesnými vločkami nebo müsli
  • Nasypeme na pečené maso nebo zeleninu
  • Okořeníme vegetariánský burger
  • Ozdobte pečivo

To samozřejmě nejsou všechny způsoby a semínka můžete jíst tak, jak chcete.