MOSKVA 20. listopadu – RIA Novosti. Červená řepa je zeleninová plodina s dávnou historií, bohatá na vitamíny a mikroelementy. Jaké jsou výhody a poškození hlavní složky boršče – v materiálu RIA Novosti. Vlast a historie řepy Středomoří je považováno za území, kde se před 4 tisíci lety začala pěstovat řepa. Nejprve se jedly jen vršky a teprve po nějaké době začaly jíst kořenovou zeleninu. Je známo, že obyvatelé starověkého Říma považovali řepu za afrodiziakum. A starověký řecký léčitel a filozof Hippokrates si byl jistý, že jeho listy jsou nepostradatelné pro kožní záněty a rány.Výrobek přišel na Rus z Byzance a stal se hlavní složkou mnoha oblíbených jídel, zejména boršče a botvinniku. „Řepa“ je zkomolený řecký název pro „sfekeli.“ Podle jedné verze se jí říká řepa nebo červená řepa, protože zelenina při vaření nebo nakládání někdy získá hnědý odstín. Tento název je běžný především v jihozápadních oblastech Ruska a také v Bělorusku a na Ukrajině Proč je řepa užitečná Zelenina je bohatá na vlákninu, kyselinu listovou, bór, mangan, hořčík, železo, draslík, organické kyseliny (jablečná, citrónová , vinný, šťavelový) . A vitamíny C a B6 snižují pravděpodobnost běžných onemocnění.Výrobek také zaujímá jednu z předních pozic v koncentraci jódu mezi běžnou ruskou zeleninou, proto bude užitečný při nedostatku jódu. Kromě toho pomáhá rozpouštět přebytečný vápník, který se nahromadil ve stěnách cév a tvoří plaky.- Tato zelenina obsahuje mnoho antioxidantů, které chrání zdravé buňky před útoky volných radikálů. Posilují také imunitní systém a chrání tělo před nachlazením,“ řekla RIA Novosti nutriční terapeutka Natalja Pugačevová.Kořenová zelenina působí močopudně a projímavě. Pomáhá také v boji s depresí a při použití do boršče je výborným lékem na kocovinu Kdy je nebezpečná I přes své blahodárné účinky může řepa ublížit i lidskému organismu. Vzhledem k tomu, že obsahuje poměrně hodně cukru, měli by jej používat diabetici s opatrností. Je také důležité jíst červenou řepu v omezeném množství pro ty, kteří trpí osteoporózou nebo jsou k ní predisponováni, protože narušuje vstřebávání vápníku.Kořenová zelenina může být škodlivá pro lidi s problémy s ledvinami a močovým měchýřem. Nebezpečné jsou při urolitiáze látky v řepě, které podporují tvorbu sloučenin kyseliny šťavelové.Za zvážení stojí i to, že při střevních potížích kořenová zelenina jen zesílí příznaky.Jak se používají v lékařství Podle četných studií pravidelná konzumace červené řepy posiluje imunitní systém, dále snižuje riziko onemocnění nervového a pohybového aparátu a pomáhá snižovat tělesnou hmotnost.- Jednou ze zelenin, která je dobrá na hubnutí, je červená řepa. Má nízký obsah kalorií. Kromě toho pomáhá normálnímu trávení a pomáhá udržovat energetický metabolismus, poznamenala Natalya Pugacheva Bór, mangan a železo v řepě aktivují krvetvorbu a regulují metabolismus. Betain obsažený v kořenové zelenině se podílí na tvorbě cholinu, který zlepšuje funkci jater. Mimořádně užitečná je také při zácpě a problémech se střevní flórou.Vláknina v řepě podle mnoha vědců pomáhá snižovat riziko vzniku zhoubných nádorů, cukrovky, hypertenze, mrtvice a infarktu myokardu KBZHU řepy na 100 gramů: – 42 kilokalorií ; – 1,5 gramu bílkovin; – 0,1 gramu tuku; – 8,8 gramu sacharidů. Vařená řepa je „těžší“ než syrová – 47 kcal na 100 gramů produktu Použití při vaření Kořenová zelenina a čerstvé mladé listy jsou obvykle používané jako jídlo. Vařená řepa se přidává do salátů, fermentuje se syrová, připravují se z ní polévky. Listy se také přidávají do prvních chodů nebo salátů. Řepná šťáva se používá jako přírodní barvivo do omáček a také k přípravě vitamínových nápojů Řepný kvas Ingredience: – 400 gramů červené řepy; – 1,2 litru vody; – cukr podle chuti Příprava: Řepu omyjeme, oloupeme, nakrájíme je nakrájíme na plátky, vložíme do hrnce, zalijeme vychladlou převařenou vodou a přidáme cukr. Nádobu zakryjte gázou a nechte na teplém místě 5-6 dní. Chcete-li urychlit proces fermentace, můžete přidat kůru žitného chleba.Pak je třeba kvas vychladit. Můžete jej uchovávat v lednici a používat jako samostatný nápoj nebo k přípravě studených letních polévek Salát ze sýra, vajec a červené řepySložení: – svazek zeleniny; – 2 stroužky česneku; – 200 gramů tvrdého sýra; – 2 slepičí vejce – 1 pečená nebo vařená řepa – majonéza, sůl a pepř podle chuti Příprava: Červenou řepu a sýr nastrouháme na hrubém struhadle, vejce nakrájíme na kostičky. Česnek se musí vylisovat a bylinky nasekat. Všechny ingredience smícháme dohromady a dochutíme majonézou Jak vybírat a skladovat Stolní, píce a cukr – taková je řepa. Jídelna je nejlepší místo k jídlu. Kořenová plodina by neměla vážit více než 300–400 gramů a na řezu by neměla mít inkluze nebo pruhy jiné barvy. Takové skvrny svědčí o velkém množství hnojiva použitého při pěstování.Nejchutnější bude mladá řepa. Její vršky jsou křehké, zelené a také se dobře vaří.Pro uskladnění zeleniny je třeba odříznout její vršky a samotnou kořenovou zeleninu zabalit do papírového sáčku. Ale i v této podobě ji lze uchovat v lednici nejdéle jeden měsíc Jak ji správně používat Nejkoncentrovanější přínos stolní červené řepy je v její šťávě. Obvykle se míchá s mrkví v poměru 1:10. Tento nápoj je užitečný při silné únavě a oslabené imunitě.Můžete jíst i syrovou řepu, ale musíte ji jíst v dávkách, abyste nezpůsobili problémy s gastrointestinálním traktem. Aktivní účinek produktu můžete snížit smícháním s jinou zeleninou v salátu.Tradičně se při vaření používá vařená řepa. Při tepelném zpracování prakticky neztrácí své příznivé vlastnosti, může však změnit barvu – zhnědnout.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou výhody namáčené cizrny?